Vyhledej
Základní škola Sztrž ve Dvoře Králové > Názory/fotky/videa > Jan Holan

Pohřeb na parkovišti

Redakce, J. H. / 22.05.2012
Kostel, fara, hasičárna - jedno z nejhezčích a nejhonosnějších míst ve městě je degradováno na pouhé parkoviště. Naše malé město takto krásných míst mnoho nemá a mělo by si je hýčkat. Nyní se ale v podstatě naplnil nejhorší z možných scénářů, které mne napadly, když hasiči své místo opouštěli :-( (zde: http://www.kralovedvorsko.cz/cs/diskuze/hasicska-zbrojnice-je-k-pronajmu...)

FOTOGALERIE - Pohřeb na parkovišti

Dnes, kdy jsem se zde náhodou vyskytl u pohřbu, mne v tom jen utvrdilo - Smutní pozůstalí si před kostelem nemohou sednout na lavičku, nebo do trávy parčíku ke kašně (bývala kdysi před farou). Svému příbuznému musejí na poslední cestě pomalu odtlačit auta, aby se pohřební vůz mohl dostat od kostela pryč.

Panu faráři to prý nevadí a řešit to nechce :-( no nevím - možná by mu to aspoň trochu vadit mělo a o důstojnost místa by se zasadit měl.

A že je potřeba mít kde zaparkovat? Ano souhlasím - návrhy třeba zde: http://www.kralovedvorsko.cz/cs/diskuze/auta-parkovani-ve-dvore-kralove-...

 
Vaše komentáře
To máte pravdu, tyVisitor, 18.06.2012 00:17, Reagovat
To máte pravdu, ty ostrůvky měřil pěknej debil.
To neplatí jen oVisitor, 18.06.2012 00:16, Reagovat
To neplatí jen o náměstí. Stejně je to v Palackého ulici, kde stojí stále ta samá auta několika vyvolených. Myslíte si, že na nich městská policie něco vybere? Vždyť je to už k smíchu. A lidi mají stejně zafixováno, že tam parkovat téměř nelze, protože je to furt plné. Ty ostrůvky jsou udělané tak blbě, že tam druhé auto má problém zajet a když se nějaký blbec postaví doprostřed, tak už tam nezaparkuje nikdo. A při výjezdu nebo couvání si tak akorát poškodíte disky o ostré rohy.
stačí se podívat na náměstíVisitor, 18.06.2012 00:15, Reagovat
Vzdyť na parkovišti na náměstí, podíváte-li se na kameru po několika dnech, parkuje stále několik stejných aut. A to by údajně měla MP kontrolovat, tak nechtějte na úřadu, aby něci zařídil. Nezařídí ani, aby trhovci v úterý byli na náměstí i v době, kdy chodí lidi kolem třetí hodiny z práce. Tak pa pa.
parkováníVisitor, 9.06.2012 00:04, Reagovat
Příteli, špatně počítáte. Věřících ve Dvoře není 10%, ale 30%. A odkdy je úcta k člověku, ať živému nebo zemřelému moderní nebo zastaralá. Kdo určuje modernost?

Proč menšinu nazýváte "ubohou". Nebýt této "ubohé" menšiny, tak si nemáte u kostela ani na co sednout, pokud nepočítám Vaše pozadí.
To byste se divil, jak toVisitor, 26.05.2012 00:09, Reagovat
To byste se divil, jak to těžké je. Zvlášť, když člověk dojíždí více kilometrů do práce.

Není to o pospíchání, ale o nemožnosti sladit harmonogram práce. Někde pracují od 6, někde od 8 atd. Někde mají pevně danou pracovní dobu, jinde pohyblivou a tak prostě není lehké se sjednotit, i když jste pouze dva. A s rostoucím počtem lidí tento problém exponenciálně roste. A o tom jezdit o hodinu dříve nebo později...jde o to, že když člověk skončí svou práci, tak se mu samozřejmě nechce čekat další hodinu, dvě na kolegu, jelikož má také svůj soukromý život. O vaši rodinu se nikdo nepostará a o domácí práce jakbysmet. A to nezmiňuji to, že se člověk po dlouhém pracovním dnu na svou rodinu těší. Čili né vždy je to o spěchání, jak uvádíte.

Stále nechápu vaše slovo socka. Proč takto někoho haníte? Víte vy vůbec, že je to hanlivé a urážlivé oslovení určité skupiny lidí? Ano, jsou lidé, co berou méně peněz, ale nemusí to být dáno jejich chytrostí, schopnostmi atd. Jen ti lidé prostě v DK nemají moc na výběr a pokud zde chtějí zůstat, tak bohužel mají méně peněz a jsou velmi rádi, ba co, oni jsou vděční za to, že mohou vlastnit nějaké to vozidlo. Takže socky si strčte za klobouk. Já jsem rád, když si tito lidé koupí auto, tak si ho více váží nežli takový případ jako vy. A naopak, jelikož mají méně peněz na provoz auta, tak se ho snaží využít co nejefektivněji.jezdí jen v nutných případech a ve více lidech. To spíš lidé, co "na to mají" se chovají tak, že jezdí jak hovada, jezdí v autě sami a parkují, kde se jim zlíbí. Tím k těm vašim sockám. Příště zapřemýšlejte nad cílovou skupinou, než ji budete soudit a hanit.

Tím jsem odpověděl na váš poslední odstavec. Oni zas tak ty ulice neucpávají ba naopak je efektivněji využívají. A k emisím, mno povím vám, že i nová nadupaná a velmi výkonná auta se stovkami koní pod kapotou nejsou zrovna ekologická. A v dnešní době si lidé za 50 000 korun koupí staré Fabie, Hyundai atd. A věte mi, že tato auta již emise splňují.
Palec nahoru. Dobře jste toVisitor, 25.05.2012 00:11, Reagovat
Palec nahoru. Dobře jste to napsal.
Plácáte tu hlouposti aVisitor, 25.05.2012 00:10, Reagovat
Plácáte tu hlouposti a nevíte, jak z toho ven.

Pravdou je, že by se mohla více využívat u nás veřejná doprava, jenže ani proto nejsou všude stejné podmínky. A co se lenosti lidí /obecně/ týká, je fakt, že to je čím dál horší a je to dáno tím, že se lidé u nás /v Evropě/ neměli nikdy lépe, než se mají dnes, i když to tak někdy nevypadá. Žijeme však na úkor budoucnosti a to se asi jednou vymstí. Jenomže to by musela celá Evropa a další vyspělé země smýšlet jinak a přestat bezohledně drancovat, co se dá. Jenže s jídlem roste chuť a ani to nejde říci takto jednoduše.

Přesto platí některé obecné principy, které bychom neměli porušovat. To však není na pár řádků tady a rozhodně to tu nevyřešíme. Že bychom se však mohli k sobě chovat ohleduplně, to si myslím, je to nejmenší.
V dnešní době plnéVisitor, 25.05.2012 00:08, Reagovat
V dnešní době plné internetu, sociálních sítí a diskusí, si myslím, že je dnes ta doba tak vyspělá, takže pomocí internetu si najít lidi, které budete do práce vozit nebude zas tak těžké.

Když to šlo dříve v době, bez internetu, mobilů atd. Proč by to nešlo dnes? Ale dneska každý hrozně pospíchá. Je jasné, že by jste musel jezdit třeba o hodinu ráno dříve, aby jste někoho vzal, nebo pak ještě hodinu po pracovní době v tom městě počkat, aby jste někoho vzal zpátky.

Nemyslel jsem to tak, že všichni co mají auta jsou socky! Ale dřív měli auto např. 3 milióny obyvatel tudíž ty vyšší přijmová skupina, dnes když je aut přes 6 milionů tak má právě auto i každá socka ( když si to vezmeme, tak auto nemají nějaké 3,5 milionů obyvatel, no tak do toho spadají děti do 18 ti let a občané, kteří kvůli svému vysokému věku řídit už nemohou, či ženy, které nemají řidičáky)

Takže kdyby tady ta nízkopříjmová skupina (socky) nedosáhli na to mít auto. Byla by méně ucpaná doprava a ještě by se šetřilo životní prostředí. Protože tito lidé jezdí v Trabantech, Favoritech, Škodovkách 120,110 atd. a v jiných plečkách, které nemají tako emise, jako nové auta.
Ttento komentar se opravduVisitor, 24.05.2012 00:07, Reagovat
Ttento komentar se opravdu neda neokomentovat. Jiz dlouho jsem nic nekomentoval, ale tolik hlouposti a zasti jsem uz dlouho nevidel.

nevim, kam mirite tim, ze je jen 5 procent pohrbu v kostele. Pohreb je vzdy velmi emotivni a je to prokazani ucty k cloveku, ktery nas navzdy opustil. A toto by meli ucinit i ti, co dotycneho neznali, minimalne tim, ze umozni vykonani pohrbu bez problemu a nebudou napriklad blokovat prijezd pohrebnimu vozu. O ucte k romum nema smysl si tu povidat. Ti co pracuji, tak ti maji muj obdiv, ti co ne, tak si uctu nezaslouzi, ale i tak bych jim pohreb umoznil.

Nasi lini obcane...proc tolik nenavisti a haneni nasich spoluobcanu?

Dnes ma auto kazda socka...opet se ukazalo, jakou zasti trpite, ze asi nejste jediny, kdo auto ma, nebo jste prave ta socka?? A take si uvedomte, ze ne vzdy jde auto naplnit 4 osobami. Ja jezdim kazdy den (mimo Dvur) a bohuzel se mi nedari naplnit auto.. a tak jezdim sam, to ze me dela spatneho cloveka?

To ze je drahy benzin/nafta, tak to neni dano jakoukoliv lenosti, ale tim, ze v oblasti pohonnych hmot existuji spinave dohody, ktere proste cenu zenou nahoru a dolu ji vetsinou posouvaji jen nekdy a velmi pomalu. Lidem by pohyb neuskodil...tak muzete jit vzorem, prodat "sockojidni" auto a vsude chodit pesky.
ÚctaVisitor, 24.05.2012 00:06, Reagovat
A kde je úcta, k romům, vietnamcům a jiným menšinám. A těch pohřbů, tam určitě není mnoho, docela by mě zajímal poměr pohřbů v kostele a v obřadní síni na hřbitově. Myslím, že je to tak 5% v kostele a 95% v obřadní síni.

Turisté navštěvují město spíše o víkendu a jelikož o víkendu naši líní občané nechodí do práce tak u kostela auta skoro nejsou. Takže si turista fotku bez aut udělá.

Parkování je průšvich v celé zemi. Dnes má auto nějakých 6,5 miliónů lidí, kolik lidí mělo auto např. před 15-ti lety určitě o polovinu míň, tím že má dnes auto každá socka, tak jsou tyto problémy :( dříve když se jelo autem tak v autě nebylo jedno volné místo, dnes má každý sólo vlastní auto a 4 místa v autě volná.

A to pak lidé stále řvou, stávkují, demonstrují, že je krize a jak se mají špatně :( Že už pohoné hmoty stojí skoro 40 Kč a to jsme po Velké Británii netlustější stát v EU, takže by lidem trocha pohybu a pár metrů pěšky vůbec neuškodilo.
Obrázek si můžete udělatVisitor, 24.05.2012 00:02, Reagovat
Obrázek si můžete udělat z každeho komentáře, ale o to jaký?
Já jsem si např. udělalVisitor, 24.05.2012 00:01, Reagovat
Já jsem si např. udělal obrázek o vás.
degradace hodnotVisitor, 24.05.2012 00:00, Reagovat
z připojených komentářů je možné udělat so obrázek o obyvatelích města.

Bohužel je to tak.
Posledních pár let se přiVisitor, 23.05.2012 00:14, Reagovat
Posledních pár let se při rekonstrukcích ulic vůbec nepřemýšlí! Zúžování ulic, snižování počtu parkovacích míst, cyklistické stezky žádné.
Spolehněte se, žeVisitor, 23.05.2012 00:13, Reagovat
Spolehněte se, že žádný. Radnice usnula na vavřínech, jak to "vybojovala" s VAKEM.

Vždyť se podívejte, jak funguje parkování na hodiny. I když musím přiznat, že v poslední době se to nepatrně zlepšilo, ale tam by se vybralo pokut panečku. A když nějaký bezohledný chytrák zaparkuje uprostřed ostrůvku, už se tam pro druhé auto místo nenajde. Nehledě na to, že zajíždět a vyjíždět z těchto ostrůvků je také zážitek. Zajímalo by mne, jestli někdo při projektu alespoň trochu myslel nebo se to šilo na koleně.
veřejné prostoryVisitor Anděl, 23.05.2012 00:12, Reagovat
Proboha lidi co chcete ?

Vždyť pro dlouhá léta víte, jak se ke všemu staví orgány Města, natož pouhý úředník, který by musel vyvolat jednání k návrhu pro místní úpravu. Copak mají na takové drobnosti čas ? Iniciativa úředníků v takovýchto záležitostech, které by měli sami dobře vidět je nulová. Teď musí shánět peníze na své dluhy u VaKu.

To, že to nevadí radnici mě nepřekvapuje, trochu mě zaráží názor faráře, je-li tomu tak. Povšiměte si také, že velká část aut zde stojí denně. Sám jsem zvědavý, jaký tento článek bude mít u radnice ohlas.
To si snad děláte legraci?Visitor, 23.05.2012 00:05, Reagovat
To si snad děláte legraci? Jaká móda? A kde je úcta k zesnulým?

Parkování ve Dvoře je průšvih. To je však dnes skoro všude. Ale je tu také snad nějaká lidskost, ne. A turista, který by si např. rád udělal fotku našeho kostela, tak jej bez aut už vůbec neudělá.
Parkovací místaVisitor, 23.05.2012 00:03, Reagovat
Bohužel občané Dvora Králové mají líné prdele a když bydlí např. 500 metrů od náměstí jezdí tam autem !!! Nějaké parkovací místa, ale v centru být musí, když né před kostelem tak kde jinde? Když to tu všichni tak kritizujete, tak vymyslete, kde parkovat.

Podle sčítání lidu je v DK něco kolem 10% věřících z nich jestli tak půlka navštěvuje kostel to je opravdu ubohá menšina, dnes už ani není moderní dělat pohřby v kostele.

Přečteno 842x