Vyhledej
Základní škola Sztrž ve Dvoře Králové > Doprava > aktuálně

Výstavbu D11 k hranicím komplikuje námitka poražené firmy

Redakce / 5.01.2024, KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
Stavební povolení je v právní moci, stejně jako jsou dokončeny výkupy pozemků. Přesto se stavební práce na D11 v úseku Trutnov - státní hranice opět odkládají: sdružení v čele s poraženou firmou MI Roads patřící pod Metrostav podalo návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele na ÚOHS.

Češi se těšili na rychlou výstavbu úseku dálnice v polském podání a polskému Budimex SA, vítězi tendru na výstavbu 21 km dlouhého úseku dálnice z Trutnova na hranice, fandili. V jednom z největších dálničních tendrů tohoto tisíciletí v ČR a rozsahem největší dálniční zakázce za posledních 10 let v ČR, nabídl nejnižší cenu: 11,352 mld Kč bez DPH. Nabízená cena by v případě realizace vyšla státní kasu výrazně levněji, než se očekávalo (13,078 mld Kč). Pod tímto odhadem však podalo nabídky 5 ze 6 firem, mezi nimi patřila druhá nejnižší nabídka firmě MI Roads založené Metrostavem.  

Polský Budimex velký náskok před druhým v pořadí neměl: zmíněná MI Roads, a.s., zaslala nabídku jen o 358 milionů korun vyšší a podle posledních informací se rozhodně nehodlá takto atraktivní zakázky vzdát: nesouhlasí s výběrem zhotovitele stavby a ve sdružení s dalšími firmami podala návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele na ÚOHS. 

Sdružení se kvůli nespokojenosti s výběrem Budimexu obrátilo již dříve na ŘSD, které však většinu námitek zamítlo. „Jejich námitky jsme ve většině odmítli, ale částečně jsme jim i vyhověli. Vydali jsme nové rozhodnutí o nejvýhodnější nabídce,“ sdělil Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic. Návrh k ÚOHS se však týká části, kterou ŘSD zamítlo.

D11 by na hranicích měla navázat na již hotovou polskou rychlostní silnici S3, u které však chybí předposlední úsek. Právě rychlost výstavby v Polsku vedla na české straně ke změně postupu a upřednostnění úseku, který přímo navazuje na hotovou S3. 

Úsek D11 u státní hranice by měl být hotový v roce 2025 a téměř přesně před rokem jsme psali o tom, jak ŘSD plánuje poprvé do zdejšího úseku D11 kopnout ještě v roce 2023, konkrétně 19. prosince 2023. Celá dálnice z Trutnova na hranice má být hotová v roce 2027. Nyní se může začátek oddálit i o několik měsíců. 

Kdo je ve sdružení a co je to MI Roads

MI Roads patří majetkově do skupiny Metrostav, její některé firmy se nemohou soutěže účastnit kvůli trestu za korupci. 

Do sdružení patří také Doprastav, Metrostav TBR, Subterra a Duna Aszfalt.


Kateřina Sekyrková

Zdroj: zdopravy, ŘSD (fcb)


Související články
Z důvodu zdržení dostavby dálnice D11 hrozí v Trutnově a v obcích na trase za pět let dopravní kolaps.
Stavba úseku D11 z Trutnova k hranicím začne již letos
Detaily stavby D11 k hranicím: terén překonají mosty a tunely
D11 z Jaroměře do Trutnov a se začne stavět v roce 2025. Krajský úřad zamítl odvolání pana Holubce
Stavba D11 u Trutnova hlásí zpoždění, polský Budimex vyloučen ze soutěže
Polský Budimex definitivně vyloučen z výstavby D11 k polským hranicím
Vaše komentáře

Přečteno 1526x